Düzenli bir yaşam için pratik çözümler

Maalesef belli bir yaştan sonra hep çalışmak zorundayız.

18615-NRS8Q2

İş güç, projeler, toplantılar, özel hayat derken birden darmadağın oluruz. Organize ve planlı bir hayat
yaşamak kolay değil.

Bu yazımda sizinle Chris Winfield’ ın daha düzenli ve planlı bir yaşam için verdiği pratik çözümleri paylaşacağım. Bu sayede doğru hedeflere doğru yoldan gitmeyi deneyebileceksiniz.

Buna da bir göz atın: İnsan dengesini nasıl sağlar

# Hayat zor.

Bakın Chris ne diyor:

Haftada 40+ saat çalışmak hoşumuza gidebilir. Her arkadaş ortamında bundan bahsedip ne kadar meşgul bir kişi olduğunuzu anlatabilirsiniz. Bu bizi daha özel bir kişilik yaptığını düşünürüz hep.

Ya da tam tersi; öyle olması gerektiğini düşünürüz.

Benimle de her şey tam böyleydi. Hayatımda bazı şeyleri değiştirmeye karar verene kadar.

Böyle devam edemezdi ve artık hayatımı daha dolu yaşamak istiyordum.

Ama bunu nasıl yapacağımı bilmiyordum. Bir sürü kitap okudum, bloglar ziyaret ettim ve nasıl daha üretken olurum konusunda çok yazı okudum. Sonunda kendim için 4 olmazsa olmaz madde çıkarttım.

#rasimdedi; Sizde merak ettiniz bunları değil mi? Okumaya devam edin..

Peki bu sistem benim hayatımı nasıl kolaylaştırdı? Faydaları nelerdi?

Yazımın ilerisinde de göreceğiniz bu pratik sistem sayesinde ben artık daha üretken ve planlı bir hayat yaşamaya başladım. Haftalarımı, aylarımı, günlerimi ve hatta sağatlerimi bile planlayabiliyorum artık. Az zaman çok iş.

Şimdi artık müşterilerle ilgilenip, projelerim üzerinde çalışabiliyorum. Daha da fazlası özel hayatımla iş hayatımı karıştırmıyorum.

Geziyorum, ailemle vakit geçirebiliyorum, arkadaşlarımla görüşüyorum ve en önemlisi bu sistemi daha bir sürü insana öğretiyorum. Bu şekilde daha da başarılı oluyorum.

Ve işte bu pratik ve kolay sistem. Hayatınızı daha planlı bir şekle sokacak.

Winfield sistemi


  1. Hayal et! Gerçekten ne istediğinizi biliyor musunuz? Hedefleriniz, hayalleriniz hangi yönde? Bu sorulara cevap veremiyorsanız aşağıya doğru okumanıza hiç gerek yok!
  2. Aklınızı boşaltın! Aklınızda ki sorunları bir kağıt kalem alarak liste edin. Her dakika onları düşünmek zorunda değilsiniz.
  3. Yolunuzu çizin! Başka bir sözle koyduğunuz hedeflere giden yolları siz belirleyin. Doğru yolu seçin.
  4. Önemli ve büyük işlerinizi detaylandırın! Dikkatiniz dağılmadan işinizi daha çabuk bir şekilde halletmenizi sağlayacaktır.

Bildiğiniz gibi başarılı insanlar iki önemli özelliğe sahiptirler:

≥ Ne istediğini bilirler.

≥ Hedefine ulaşmak için çaba sarf ederler.

Her bir maddeye daha yakından bakalım şimdi.

  1. Hayal etmek…

Hedefinizi düşünerek başlayın. -Stephen Covey

Hedeflerimiz neler ve nerelere gelmek istediğimizi bilmemiz lazım. Nasıl bir insana dönüşmek istediğimizi bilmemiz lazım.

  1. Aklınızı boşaltın!

Aklınız her zaman gökyüzü kadar, büyük bir okyanus kadar ve yüksek bir dağın zirvesi kadar net ve parlak omalıdır. – Morichei Ueshiba

Hayatta kalmak için en büyük aracımız beynimizdir.

Binlerce söz, iş ve ya en küçük detaylar orada gizlidir. Üstünde çalıştığınız projenin en küçük detayını bile aklınızda tutmaya çalışırsınız. Bu önemlidir evet. Ama aynı zamanda da size stres ve rahatsızlık olarak geri döner.

Aklınızda gereksiz şeyleri tutmayın. Bunları bir not defterine yazın ve aklınızı boşaltın. Bunca gereksiz bilgiyi beyninizin bir köşesinde barındırmayın. Gerektiğinde açıp okumak gibi fırsatlarınız da var.

  1. Yolunuzu çizin…

Hedefinize ulaşabilmek için gereken şeyler; iyi bir plan, yola haritası ve biraz adamlık. – Earl Nightingale

Bu tip haritalar sizin zamanınızı düzenler ve tasarruf yaptırır. Hangi işiniz ne kadar uzun gidecek. Ne kadar zaman ihtiyacınız var. Daha özel bir uğraş ve ciddiyete mi ihtiyaç gerek. Her şeyi tek bir doküman da toplayabilirsiniz.

  1. Detaylandırın!

Her şeye sahip olabilirsiniz. Ama her şeye bir seferde sahip olamazsınız! – Oprah Winfrey

Artık bir planınız varsa bütün işlerinizi tam zamanın da yapacağınızdan emin olun. Sizin yardımınıza koşabilecek birkaç metot ve sistem var.

Misal;

#Getting things done (GTD) – bu metot çoğu kişiden bilinir ve uygulanır. Kişisel etkinliğinizi ve üretkenliğinizi arttırmaya yarar.

#Kanban – İşlerinizi kolayca halledebilmeniz için çalışan bir sistem.

dream03

Ve unutmayın;

Ne zaman hayallerinizi gerçekleştirmek için bir şeyler yaparsanız işte o zaman o hayaller sizin hedefiniz olur! – Bo Benett

 


Düzenli bir yaşam için pratik çözümler” üzerine bir yorum

Yorum bırakın