Müşteri nasıl çekilir? Dikkat etmeniz gereken maddeler

İşyerinizin, mağazanızın veya dükkanınızın müşteri potansiyelinden memnun değilseniz artık bir şeylerin zamanı gelmiş demektir. Müşteri çekebilmek öyle herkesin yapabileceği bir şey değildir. Aksine bu bir sanattır. Bu makalemde size müşteri nasıl çekilir anlatmaya çalışacağım. Yaptığım araştırmalar üzerine yazacağım bu yazıda; lokantaya müşteri nasıl çekilir, müşteri dikkati nasıl çekilir gibi sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım.

«  Düzenli bir yaşam için pratik çözümler  »

Bir iş sahibi olarak her zaman müşteri çekmenin değişik yollarını aramak zorundasınız. Dünya değişiyor ve gelişiyor. Onunla beraber tüketicilerin aradığı ve onların zevkine, isteklerine uygun ürünler ve hizmetler sağlayabilmek sizin işinizin olmazsa olmazıdır.

photo-1457305237443-44c3d5a30b89
Doğru kitle analizi yapmanız gerek!

Doğru bir kitle analizi yapın

İşyerinizi açarken hitap edeceğiniz kitleyi doğru seçmiş olmalısınız ve ona göre stratejinizi belirlemelisiniz. Müşteri çekmek belirlediğiniz kitleye göre ürün bulundurmayı gerektirir. Diyelim ki spor ürünleri satan bir mağaza açtınız ve müşterileriniz 18-40 yaş arası gruplardan oluşuyor. Bunu genişletmek istiyorsanız diğer yaş gruplarına uygun ürünler ile müşterinizi yönlendirmenin yollarını aramalısınız. Zaten doğru inceleme sonrası müşteri memnuniyetini aksatmanız söz konusu bile değil. Siz müşterinin dikkatini hemen çekeceksiniz. Doğru kitleyi hedeflemiş olan doğru ürünler ile müşterinin ilgisini çekmeye başlayacaksınız.

Dürüst olun

Dürüst olmayı deneyin. Kendinize karşı dürüst olun. İşinizde bazı şeyler yolunda gitmeyebilir. Normal dönemler bunlar. Önemli olan bunların farkında olup düzeltmeye çalışmak. Mesela hizmette oluşan bir boşluk ya da eksik bir ürün yelpazesi; farkında olsanız da bunları kabullenmeyebilir ve hala doğru yolda olduğunuza kendinizi inandırmaya çalışabilirsiniz. İyi düşün iyi olsun hesabı. İş dünyasında realist olmak kârdır. Böyle olumlu düşünüp, üç kere ”Selena” diye bağırıp meleğinizin her şeyi yoluna sokmasını beklemeniz biraz yanlış olur. Farkında olduğunuz eksikleri, yanlışları doğru araştırmalar yapıp kendi lehinize çevirmelisiniz.

Three way arrow symbol on a black asphalt road surface
Farklı olduğunuzu gösterin!

Farklılaşma

Her işte bir rekabet vardır. Doğru rekabet stratejisi olarak siz ürününüzün, çözümünüzün veya hizmetinizin diğerinde farklı olarak bir işe yaradığını ve bir problemi çözdüğünü göstermelisiniz. Mesela üründe bir farklılığa gidemeyebilirsiniz ama hizmetlerinizi ve müşteri ile ilgilenme tarzınızı farklılaştırabilirsiniz. Bazı küçük farklılıklar iyidir. Aynı zamanda geçicidir. Ama müşteriyle ilginiz, sergilediğiniz duruş ve ürününüzü nasıl yaptığınızı anlatmak farklılaştıran bir öğedir. Bu zaten ancak tüketici için bir değer farkı yarattığınızda bir işe yarar.

Restoran yönetimi

Sonuç olarak

Bir müşteri hangi mekana yine ve yine bıkmadan gidebilir? Tabi rahat olduğu, iyi karşılandığı yere. Güler yüzle yaklaşmak, doğru zaman da ve doğru şekilde konuşmak. Fazla samimiyete gerek kalmadan müşterinin ilgisini çekmeyi bilmek lazım. Dediğim gibi herkesin yapabileceği bir şey değil. Bu bir sanat.

«  Düzenli bir yaşam için pratik çözümler  »

Bütün bunların hepsi bu işin içinde olan doğal süreçler. Tek başına hiç biri sonuca götürmeyebilir. Sizde bu elementlere dikkat ediyor musunuz? Ya da şimdi #rasimdedi ailesiyle mi öğrendiniz? Sizin bu konu hakkında ekleyeceğiniz neler var? Yorumlarınızı bekliyorum…

Yorum bırakın